torsdag, juli 05, 2007

Förlovad och tebax i Sverige igen

Kom hem i måndagskväll och har haft fullt upp med att jobba så jag har inte haft ork att skriva ngt förrens nu... Nåväl, hade en underbar och rolig två veckors semester på Bali. Hade inte tid med att uppsöka dator heller på plats så det bidde ju ingen uppdatering alls där ifrån. Passar på att skriva lite nu då jag är på jobbet men gallerian är i princip helt tom på folk så jag har lite tid att ta död på fram tills 19, då grinden åker ner.

Danne och jag sammanstrålade alltså med ett gäng människor på Bali. Celia & Brett (våra vänner från Australien som vi hälsade på i feb/mars), Glen & Angela (C & B:s grannar) och Michael & Rebecka (som vi träffat som hastigast på Maldiverna för 1½ år sedan från Tyskland) var alla som vi semestrade ihop med. Vi hittade på en massa kuliga grejer tillsammans; surfade, snorklade, åkte ut till Nusa Lembongan, åt en massa god mat, solade och badade - kort sammanfattat.

Första tre dagarna bodde vi på en resort i Jimbaran Bay, väldigt vackert men lite avsides. Hela denna tid var Daniel och jag utan vårt bagage, som hade kommit på villovägar... En lång historia kort, vi höll på att missa planet till Singapore från London p.g.a. förseningar. Men efter en löpning som hette duga på Heathrow så hann vi med, men inte vårt bagage. Den 4:e dagen, 1 timme innan vi skulle vidare till Nusa Lembongan, dök det äntligen upp!! Jag hade levt i tre dagar utan allting! Hade bara ett par kortbyxor i ryggsäcken...

Nej, nu tar tiden slut så jag ska räkna kassan och ge mig av - fortsättning följer imorgon - ikväll väntar Gatufesten med Backyard Babies och The Ark. =D

Toodles!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar