torsdag, mars 06, 2008

Rotfyllning - part II

Då var jag tillbaka från del 2 i min rotfyllningshistoria och 1400 kr senare... Denna gång slapp jag all smärta överhuvudtaget. Men jag känner redan att det kommer att göra riktigt ont när bedövningen släppt helt... Smärtstillande tabletter - here I come! :)

Nu håller jag tummarna att det inte finns några bakterier kvar i tanden så jag slipper en inflammation. Jag har inte tid med det för på måndag åker vi! :)

För er som inte vet sen tidigare så ska Danne och jag iväg till Mal Pais, Costa Rica, nu på måndag. Det ska bli så skönt! Sol och värme, shorts och flip-flops - underbart!

Jag måste börja planera vad jag ska packa. Nu är vi så rutinerade på den här biten så man behöver knappt fundera. Alla grejer som vi bara har med oss på resor är redan samlade i en kartong. Där finns alla papper, adaptrar och annat krafs som man bara behöver då.

Det jag måste börja fundera på är medikament och sånt som behöver fyllas på som kanske tog slut på den senaste resan. Vilken musik och vilka talböcker man ska ladda in i iPoden (detta är mycket viktigt!). Jag är beroende av min iPod så den måste ha nya roliga saker att se och lyssna på, annars kan det bli lite tröttsamt då man ligger och lapar sol på sandstranden. ;)

Månne om jag behöver ett till minneskort till kameran också? Då slipper jag vara beroende av att flytta över bilder till iPoden. Det fungerar lite si och så med den saken. 4GB räcker ganska långt, men vi blir ju borta 3 veckor trots allt. Jag vill slippa sitta och radera sämre foton om jag inte absolut måste.
Kanske ska springa på lunchen och titta vad dom kostar? Dom går ju iofs att köpa på Heathrow också för ungefär samma peng så det är väl ingen panik.

Nej, snart ska jag börja jobba. Ska hinna ta en kopp kaffe innan jag börjar så nu är det adjö.
Toodles!

3 kommentarer:

  1. Hahahaaaaaaaahahahaaaaa!
    Jag döööööör här på mitt tråkiga jobb!
    Läste om Öviksresan och Elins kanondikt!
    Jag dör på riktigt!
    Ses imorn!
    Maggie

    SvaraRadera
  2. Hej tjejen, din rotfyllning lat inte kul! Jag rotfyllde en tand for 8 ar sedan, jag kande inte ett dugg. Han var en superbra tandlakare. Men tyvarr sa anvande de amalgam, vilket jag inte visste. Nu har jag varit hos moster. Gratis, men rena tortyrkammaren! Hon har alltid sa brattom och tycker att jag klarar mig utan bedovning, jag hade ont i veckor efterat!!
    Vad avis jag blir att ni aker pa semester. Jag vill ocksa!!;) Vi renoverar som vanligt och har precis bestallt kok. Det borde komma om tre veckor. Sa nu ar vi panka. Vi har skrapat ihop till diskmaskin och microvagsugn(flakt over spisen),nu blir det att spara igen.
    Trevlig resa!
    Kramisar/Anna

    SvaraRadera
  3. Haha, vilka problem höredu! :)
    Hoppas ni får det bra nudå i CostaRica! :D Ses om 3 veckor! :)

    SvaraRadera