söndag, maj 30, 2010

ESC 2010

Igår gick den stora finalen av stapeln. I år missade jag av olika anledningar båda semifinalerna, men det gjorde inte så mycket känner jag. Det fanns 5 låtar i finalen som jag tyckte var OK och min favorit var Turkiets bidrag.



Vinnaren, Tyskland, var också på min Top5. Dom andra 3 bidragen jag gillade var Israel, Belgien och Island. Det var inte så många bidrag som föll mig på läppen och det fanns en hel del riktigt usla låtar i finalen. Hur dom kom dit vet jag inte, måste bero på den dåliga fördelningen av bra bidrag i semifinalerna. Första semin hade dom flesta sämsta låtarna...

Detta fick mig att minnas Turkiets bidrag 2008, Mor ve Ötesi Deli, som då också var min favorit. Måste ta mig en lyssning. ;)



Nu måste jag göra mig iordning för några timmar på jobbet. Toodles!

1 kommentar:

  1. Tack!
    Ja, det ska bli jättespännande med huset, gården är en stor del jag längtar till :)
    Det lär nog bli mycket renovering till en början och jag funderar på att starta en separat inrednings/renoveringsblogg :)

    SvaraRadera