måndag, juni 13, 2011

Befriande regn

Vaknade 05.00 av ett riktigt skallrande åskväder. Jag släppte in en sur Leeloo, men jag förklarade för henne att om man är ute så sent (01.30) så matte måste lägga sig och inte kommer in då jag ropat på henne vid fem olika tillfällen så får man skylla sig själv. Vi drog ut all viktigt elektronik ur eluttagen och la oss för att sova igen. Jag slocknade och vaknade först efter 9 då syster ringde! Jösses det är en ordentlig sovmorgon det. Jag ogillar att sova så länge för det känns som att jag missar hela morgonmyset och vips(!) har halva dagen gott...



Idag regnar det, känns faktiskt befriande. Då kan jag med gott samvete sitta inne och mysa i soffan, kolla på TV och ta uti med lite städning. Även Louie tycker nog att det är lite skönt med regn som omväxling, ser så ut iaf. ;)
Huset har lidit av värmen och en fluginvation. Igår gick jag bärsäkragång med flugsmällan och massakerade så många jag bara kunde, det var säkerligen 40 st som gick hädan. Nu på morgonen tog jag de sista, men det dyker säkert upp fler... Idag ska jag ta itu med köket och ge det en riktig omgång, men först ska jag äta en sjukt sen frukost. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar