torsdag, juli 06, 2006

Gatufesten 2006

Igår var vi ut på Gatufesten tillsammans med Maggie, Ann-Sophie och Tanya. Vi gick till tivolit för att checka in läget. Maggie och A-S bestämde sig för att åka någonting som gick runt, runt, upp och ner... Hemskt!!! Det var en ruggans kö så medans de köande gick Danne, Tanya och jag och drack lite öl och jag käkade sockervadd. Sockervadd - ett måste varje år på Gatufesten!!!

Jag funderar på att byta karriär och bli joina tivolit och bli förste sockervaddare...
Man måste tjäna ruggans med pengar på det. Man får ju betala 30 kr för dom och vad kan dom kosta i produktion - 10 öre/st??? Bra förtjänst! OCH man får säkert äta hur mycket sockervadd man vill!

Efter Maggies och Ann-Sophies fasansfulla (elingt A-S) karusellfärd drog vi vidare till Stora Torget. Där spelade Smalare Än Thord. Vi lyssnade på dom ett tag men gick sen in till Dalton's tältet där StändUt Blakk spelade samtidigt. De var helt ruggans bra! Som alltid... Det blev riktig allsång till bra låtar. Bäst var ändå då de spelade With or without you (U2s bästa låt!) och alla sjöng med för full hals.

Det var givetvis trångt inne på Dalton's så man fick konstant passa sig för alla fulla människor med ölmuggar i händerna.. Tyvärr så gick det inte att undvika dom till fullo så då vi gick hemmåt efter att musiken var slut då var jag nerdränkt i öl...och doftade jordgubbar - not!

Imorgon är jag ledig och ska göra en massa grejer som jag behöver göra innan söndag då jag åker till Paris! Jag ska tvätta kläder, växla lite pengar, åka ut till Birsta och IKEA, gå runt på Gatufesten och sola! Appropå sola - det är KANON väder ute idag! Solen steker en och det känns som att kläderna ska börja ryka. Svettigt... Och det är det här inne också... *phui*

Tillbaka till Parisresan. På söndag åker alltså mamma, moster Britt, Stina, Hampus, Maggie och jag till Paris! AAAh! Vad roligt! Vi ska bo på EuroDisney resort. Det ska bli såååå kul! Vi åker hem igen på fredagen, den 14:e. Jag kommer nog inte ha möjlighet att skriva några inlägg på bloggen under den tiden. Men jag skriver i en egen resejournalbok, kan kanske föra över den texten till bloogen... Om jag orkar...

Ett GRATTIS ska jag också skriva till Emelie som fyller 19 idag! Hon bjuder på marängglasstårta, ska ta mig en bit lite senare.

Nej, dags att göra nytta...och springa på toa.

Toodle-pipp everybody!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar