söndag, maj 27, 2007

30 Seconds To Mars & Linkin Park (och nu 31 år...)

Är nu i Haparanda och firar min födelsedag tillsammans med familjen och ska stanna här till torsdag (31/5). Tyvärr kunde inte Danne följa med hit för han jobbar.
(Första bilden visar mig redo för kvällen ifråga, den andra bilden visar mig efteråt med en 30 Seconds to Mars-tröja med deras autografer! )

Jag började min mini-semester tillsammans med syrran i Stockholm den 25:e. Först en heldag med shopping och sedan checkade vi in på Globen Hotel. Sen förfestade vi och snyggade till oss inför en helkväll på Globen tillsammans med 30 seconds to Mars och Linkin Park!!!

Först spelade Blindside då vi kom in till våra sittplatser till höger om scenen och dom rockade fett! När äntligen 30 seconds to Mars entrade scenen trodde jag att jag skulle avlida av lycka. Och det blev en så jävla bra spelning! KANOOOON! Dom är så jävla grymma och inte blev man besviken. En av höjdpunkterna var då Jared Leto (:p) sjöng "A modern myth" ensam på scen, bad dom släcka ner ljuset (så bara han blev kvar på scen) och bad alla i publiken att plocka upp sina mobiler och "tända" dom. Globen förvandlades till en stjärnhimmel - så vackert!

Efter deras spelning skulle dom signera T-shirtar (bl.a.) och vi rusade dit på en gång och ställde oss i kö. Jag var nervös som en liten fjortis... *hihihi* Då vi kom fram så fick jag en komplimang av en nisse i bandet, han tyckte jag hade en fin piercing. *hihihi* Det enda jag kunde få ur mig var "Thanx...". Sen hälsade jag på dom en efter en och fick deras autografer på t-shirten jag hade köpt tidigare. Sen var det dags för Jared Leto på slutet och jag blev som förlamad. Han är såååå HOTNESS! Han tittade inte ens upp då han skrev på, jag sa tack så mycket och tog min tröja han tittade snabbt upp på mig. Någon tog tag i mig för att flytta bort mig och då tittade Jared upp igen på mig och stirrade - på MIG!! HALLÅÅÅÅÅ är det en dröm eller va?! En hot snubbe som man tycker är svinbra på alla sätt spanade in lilla MIG! T.o.m. min syster reagerade, hon kom efter mig, och det var hennes t-shirt han signerade då han kollade in mig igen. Ja...vad kan man säga förutom att det är en händelse som jag aldrig kommer glömma. Och varje dag då man känner sig hängig och ful ska jag minnas det här.

Det kändes som att kvällen inte kunde bli mycket bättre då vi sprang upp till våra platser igen för att lyssna på Linkin Park, som redan hade börjat sin spelning för övrigt. Trots allt så fortsatte kvällen att bli bättre och Linkin Park var KANOOOON! Fy fan vilken bra spelning - skön känsla, underbar kontakt med publiken och publiken var jävligt bra också!!! Alla stog upp, sjöng med, klappade och "dansade" - bättre kan det inte bli och det har det faktiskt inte varit. Jag har inte tidigare varit på en konsert som haft så bra publik, känska och kontakt. Det var helt underbart! Och det gäller även 30STM.

Ja, nu ska jag sluta tjata om detta och återvända till denna dag. Jag har varit hos brorsan och hans familj och ätit tårta och hoppat studsmatta tillsammans med pojkarna. Hur kul som helst! Ett trevligt sätt att fira sin födelsedag (just det, jag fyller 31 idag...).D Hade kameran med mig och jag tog massor med foton på alla killarna. Det är så sällan man är hit så man måste passa på.

Nej, nu ska jag titta på TV på lite Ocean's Eleven. Har sett den många ggr men den är så bra så man kan se den många ggr till.

Toodles!
/En 31-åring som fortfarande svävar på moln...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar