tisdag, februari 26, 2008

Rotfyllning...

Yipiii... 800 kronor senare - Diagnos: Rotfyllning.
Jahapp. Då har jag varit till Tandläkare Cecilia Skånvik imorse för att få min onda tand fixad (om du bor i Sundsvall och behöver en tandläkare, kan jag varmt rekommendera henne. Helt underbar!). Det visade sig att jag hade ett rejält problem med tanden. *Suck* Dessutom kommer denna historia att gå på ytterligare 4700 innan allt är klart. *snyft*
Nå, vad göra? Det är bara att pröjsa. Ska efter denna historia fortsätta och gå igenom alla tänder så att man får käften helt fixad och kan fortsätta underhålla den så man slipper dessa kostnader. Den totala räkningen lär ju växa betydligt mer... Man kunde ju haft roligare för pengarna. :P

Bedövningen har nu släppt och jag kan prata tydligt igen. Känslan av tennisboll i käften är äntligen borta men med det följer också smärtan... Maken till ilning i tanden har jag inte varit med om (förutom vid lagningen då det borrades på nerven!!!). Nu knaprar jag vidare på smärtstillande men det ska vara över inom ett par dagar. *Håller tummarna*

Blä.

1 kommentar:

  1. Men vad fina skor!!!!
    Jag har rotfyllt en tand för ett x antal år sedan och då kostade det ca 4500 kronor. Min gammla tands nerver var döda så detr gjorde inte ont vilket tandläkaren upplyste mej om då jag krävde bedövning. Jag tog bedövning ändå, försäkerhetens skull.../elli

    SvaraRadera