tisdag, januari 29, 2008

En helvetes dag...

Nej, nu tycker jag det räcker för idag..!
Dagen börjar med en fruktansvärd tandvärk var tvungen att knapra Voltaren T för att få bort den. Omedveten om det, men här börjar dagen visa sitt rätta jag.

Passar på att betala alla räkningarna på morgonen och upptäcker att det inte bidde mycker kvar av december-lönen så nu är jag pank (Hallå! Januari är inte ens slut!).
Sen då jag ska ta bussen in till jobbet, missar jag den precis.
Ja, ja...jag hinner gå och komma i tid till jobbet ändå - ingen större fara. Fortsätter vara optimistisk...

När jag kommer till jobbet får vi en leverans med flera tunga paket som DHL vägra bära upp (idag hade jag ingen energi att slåss om saken) så jag fick bära upp det själv. *pust* Att packa upp dessa varor tar några timmar eftersom man blir avbruten hela tiden. Upptäcker sen att jag har gjort en miss i beställningen. Grattis!

Som grädde på moset upptäcker jag också, alldeles för sent, att jag inte har någon som backar upp mig i shoppen då jag har lunch! BAJS! Då ställer snälla Therese upp och står halva sin lunch i shoppen så jag iaf får äta. Tack, snälla du! :)

Har lite brådis med lunchen så jag springer ner en trappa, till Subway, och ska köpa en macka (för att detta går fort). Jag bestämmer mig för att prova en ny macka som verkar god, Chicken Bacon Ranch. Mitt i upptäcker jag att jag glömt mitt kort hemma i snowboard-jackan (för andra dagen i rad)! Helvete!
Jag lyckas skrapa ihop 39 kr, som dom brukar kosta, och pustar ut. Då jag ska betala säger killen att han vill ha 44 kr! Jag har inte det, kort på 2 kr! *AAAARGH* Jag frågar om jag kan springa upp och hämta 2 kr och han finner medlidande för mig och bjuder mig på dom. Tack, snälla Subway-kille!

Jag skulle ikväll också åkt hem till gulliga Sjörre och käka tårta för lillräkan fyller 19 idag. GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!
Nu är jag alldeles för trött och slut för att orka med det - sorry!
Puss & kram, Sjörre! Som jag sa tidigare: Hoppas du får en trevligare och bättre födelsedag än den dag jag haft. Måtte du också få många fina presenter för det förtjänar du! ;)

Nu står jag här, fortfarande med min tandvärk, och det är några timmars jobb kvar och sen knallar jag hemåt. Förhoppningvis kommer det inte inträffa några fler jobbiga tråkigheter...

Tack å hej!
/En slut tjej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar