söndag, november 14, 2010

Planering

Imorgon har jag två uppgifter att genomföra på förskolan. En studieuppgift som innebär att jag ska göra en observation av en situation och skriva ner allt, och sen göra en tolkning. Verkligen INTE lätt. Jag måste skriva ner allt jag uppfattar och ser, bara det är svårt. Men ett måste i vår utbildning så det är bara att gilla läget. ;)

Min andra uppgift har jag fått av min LLU:are (Lokala Lärarutbildare/handledare) och det är att hålla en samling. För att hinna med allt som måste göras i veckan, så måste den också göras imorgon. Jag har idag bestämt mig för att "motionera" mina barn på ett lite roligare sätt, och jag ska göra det efter att vi kommit in från ett lekpass ute i kylan. Mora Träsk ska få göra en come back och vi ska sjunga "Fader Abraham" och "Huvud, axlar, knän och tår". Det bör dom bli varma av eller hur? ;)

Lite senare i veckan ska jag utföra en uppgift med ett par barn där dom ska få jobba med något som ska vara av en mer pedagogisk karaktär. Till det har jag bestämt mig för att arbeta med färger. Barnen är så duktiga på färger och jag tänkte dom skulle få prova på att blanda färger för att se hur dom blir. För att åstadkomma detta ska vi fylla i en färgblomma med grundfärgerna och sen blanda "mellanfärgerna", och till slut alla färger i blommans mitt. Hoppas att det blir bra. Jag har gjort en blomma som vi ska skriva ut som dom kan färglägga.
Denna idé fick jag på en bra sida, som jag sen råkade stänga! Tusan, det som fanns så mycket bra tips där!

Nu måste jag läsa lite till om observationer och hur dom ska gå till, så jag vet mer om hur jag ska gå till väga. :)

1 kommentar:

  1. färgblomman låter jätteroligt! På vårat dagis har dom vattenfärgspuckar i vattenrännan så att ungarna kan blanda färger medans dom leker - det är skitkul!

    SvaraRadera