måndag, februari 14, 2011

Alla mina hjärtan; familj och vänner



Det är trevligt att inse att maken jag nu tillbringat över 11 år tillsammans inte upphör att förvåna mig. Jag fick minsann ett stor vacker bukett med blommor idag. Kan inte riktigt minnas när det hände sist (tror att det var en födelsedag för några år sedan). Så glad jag blev!

Då jag satt och läste på FB en del statusar och kommentarer slog det mig att så många är irriterade över denna "kommersiella" dag. Detta vill jag fundera och reflektera lite över.

Alla hjärtans dag, det inkluderar faktiskt alla ni tycker om och älskar i era liv. Inte bara en respektive. Så alla ni som är så irriterade över just denna dag, är det inte fint att kunna uppmärksamma de ni tycker om lite extra? Man måste inte köpa dem något, men en hälsning och en tanke kostar inget. Det finns flera dagar på kalenderåret med liknande innebörd som ni inte irriterar er på; morsdag, farsdag, födelsedagar o.dyl. Visst, kanske inte samma sak. Men att visa någon uppskattning oavsett dag, planerad eller oplanerad, kan aldrig vara fel.

Känns det bättre som vi gör som i Finland och kallar det för (typ) Vänskapsdagen? I vilket fall som helst, hoppas min älskade familj och alla mina älskade vänner haft en bra alla hjärtans dag. Kram!

1 kommentar:

  1. Jag håller med vi kan aldrig få för många dagar att sätta guldkant på. Vill man inte handla, så gör man inte det, det går att komma ihåg varandra ändå.

    SvaraRadera