tisdag, februari 01, 2011

Ingefärskakor

Jag har hela dagen haft ett sug på att baka något. Till slut bestämde jag mig för att prova ett recept från en favoritblogg, Söta Saker, och jag valde att baka Ingefärskakor. Jag hade tur och hade alla ingredienser hemma - nästan.
Då jag satte igång med förberedelserna upptäckte jag att jag saknade farinsocker! Googlade lite på om man skulle kunna ersätta det med något annat och hittade lite tips på råsocker. Perfekt! Trodde jag... Jag hade bara råsocker på bit och kandisocker. Men så kom jag på att jag kan ju bara mala ner bitsockret, det borde väl fungera? ;)


En bra kvinna reder sig själv.

Resten av ingredienserna hade jag hemma så jag satte igång. Ännu en gång fick jag använda min älskade KitchenAid som jag fick i julklapp av min älskade mor!






Det var riktigt skoj att baka, det känns som att det var evigheter sen. Så här blev dom alltså och dom blev jätte goda! :)

1 kommentar:

  1. Monika Sundelin2 feb. 2011 12:30:00

    Vilken vacker kaffekopp! Hoppas du har det bra !

    kram från
    Monika S

    SvaraRadera