lördag, februari 19, 2011

Prickigt


Igår var jag ut till IKEA och fick äntligen tag i tyget vi nu har på köksbordet, Lialotta.
Det är ju så fint med prickar. :)

Jag bakade bröd idag, småfranskor doppade i vallmo, som ni ser nere i vänster hörnet på fotot. Så goda dem blev! Dem kommer jag definitivt baka igen. Till middag idag gjorde jag Hasselbackspotatis och grekiska biffar (som jag fyllde med fetaost och soltorkade tomater), och till det hade vi tzatziki som jag också slängde ihop.

Nu är vi mätta och belåtna. Jag funderar dock på om jag också ska göra något sött och gott att äta till efterrätt. Jag har Kesella och björnbär hemma. Tror jag slänger in det i en form och sätter Kesella (med vaniljsocker) över och in i ugnen en sväng. Borde bli mumsigt. ;)

21:02 Tillägg:



Det blev en dessert med björnbär som jag hade in i ugnen (200°, 10-15 min), Kesella (blandade i mitt eget vaniljsocker) och ett lager råsocker ovanpå. Enkelt och gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar