fredag, februari 04, 2011

Pluggeli pluggeli

Det läses för fullt hela dagarna (en del dagar lite mindre) och idag kom äntligen resultaten på omtentan jag gjorde för 3 veckor sedan. Jag var tvungen att skriva om två delar på ett delmoment. Efter tentaskrivningen kändes ett av dem så himla bra (och den klarade jag galant) och en annan del gick åt fanders, trodde jag. Trots att jag kände mig osäker på frågorna så skrev jag allt jag visste om ämnet (som var relaterat till frågorna) och tydligen var jag inte helt fel ute för jag klarade det med - just och just. :D
Så himla skönt att kunna lämna delmomentet Teorier om lärandet I bakom mig! Nu kan jag fokusera på det jag håller på med idag till fullo. Det tar en del energi då man väntar på resultat för att eventuellt plocka fram gamla böcker igen.



Nu väntar jag på resultatet på det sista delmomentet, Terorier om lärandet II, som skulle ha kommit idag men det ser ut att komma först nästa vecka. Väntar med spänning för jag ska ha klarat det, frågan är bara hur bra. Ser fram emot en bedömning av min text Betydelsen av att behärska det skrivna språket - vår viktigaste kommunikationsform. Så fort det resultatet är klart så vet jag om jag klarat vår första kurs Allmänt utbildningsområde 1 (AUO1).

Fram tills dess gräver jag ner mig i litteratur om läs- & skrivutveckling och matematik. :)

Wish me luck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar