måndag, augusti 14, 2006

Danne har fyllt 25, kräftskiva och en fotbollsmatch

Ja, nu har vi varit här i några dagar och hunnit med litegrann. I fredags var vi ute i Vuono och solade. Lite senare åkte vi till Seskarö för att sola lite på en sandstrand och ta ett litet bad. Men vattnet hade blivit lite kallare, för detta var på eftermiddagen, så det blev inget längre dopp.D
Efter detta åkte vi hem igen för att äta en sen middag (mammas potatismos och köttbullar - mums!) och sen bada bastu. En guldkantad semesterdag.

Lördagen började med att Danne, Stina, mamma, pappa och jag åkte ut till Kaakaamo, till farmor och farfar och hälsade på. För er som inte vet var Kaakaamo ligger så är det i Finland. Mellan Torneå och Kemi.

Vi hade sen tidigare planerat att ha ett 25 års firande för Daniel med kräftskiva, lite kubbspel, fotboll och lite dricka och det hade vi på lördagen. Han fyllde 25 år nästa dag men för att alla skulle kunna vara med så blev det en dag tidigare. Stina skulle iväg ut på krogen efteråt så jag fixade till håret och sminkade henne, allt på ett sätt hon själv inte brukar göra - och hon blev jättefin!

Söndagen började naturligtvis med att Danne steg upp först, så jag hann inte med att väcka honom och ge han kaffe och hans present på sängen... Men han fick sin present på soffan då jag vaknade istället. Han fick en SodaStream Design av mig. Och det var kul att ge honom något han verkligen önskade sig, en SodaStream. Vi testade den på en gång och det var mycket gott! Nu slipper man släpa med sig hem flera liter kolsyrat vatten hem, utan kan göra det hemma direkt.

Ett JÄTTESTORT GRATTIS till min älsklig som fyller man - 25 år!

Det blev lite fika under dagen och sen till kl 17 åkte Danne och jag till Kuben där Hampus spelade fotbollsmatch mot Torneå. De mötte samma lag som då vi sist var i Happis. De vann igen, inte lika stort som då, men med 2 måls marginal. Jag tog lite foton, speciellt då Hampus var målvakt första halvleken. Ska lägga in nått då jag får in dom till datorn. Glömde kabeln hemma... Men kanske morsan har en likadan som mig? Vå får se.

Idag ska vi nu strax till Vuono och äta frukost och softa. Vid 14-tiden åker vi tillbaka till Mattila men hem till pojkarna. Ska passa på att leka lite med dom idag. Jag måste också ringa kussan, vill ju hinna träffa henne under vår semestervecka också.

Nej, nu är Danne klar på toa så då ska vi börja röra på oss.

Toodles!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar