lördag, augusti 19, 2006

Sista dagen i Haparanda

Idag är det vår sista dag på min semester iår... Eller ja, för att vara korrekt, näst sista dag. Men morgon dagen spenderar vi i bilen och packar upp hemma sen. Vi kommer att åka här ifrån väldigt tidigt så att vi kommer hem tidigt till Sundsvall. Vi åker vid fyra, fem tiden... Nå, det är inte jag som kör så det är OK (jag kan ju sova istället).

Igår var farsan och jag en sväng ut i skogen och plockade blåbär. Jag kan ju säga att dom inte var så många... Dom flesta var små som knappnålar eller ihopskrumpna så det blev totalt inte så många som mann kunde plocka och ta med sig hem. Men vi fick ihop tillräckligt för att göra en långpanna med blåbärsrutor (jag har ingen aning om vad det heter egentligen, men gott är det).

Igår kväll hade vi också ett litet extrakalas för Hampus. Daniel och jag kan inte vara på hans riktiga födelsedagskalas eftersom vi hunnit hem till S-vall före det. Vi hade lite fika och han fick faktist sin födelsedagspresent, från Daniel och mig, redan då. En motorbåt från Lego.

På onsdagkväll åkte vi till Kukkola, till Malins föräldrar Åke och Elli, för att se på pojkarnas fyrhjuling. Alla tre var som tokiga i den och alla tre körde den. Emil fick riktigt bråttom att hoppa på den så fort Stefan bara rörde i den för att starta motorn. Hampus och David körde runt på en åker, och dom var så duktiga på att köra! David visade också lite tricks han kunde göra på sin skateboard - coolness! Danne, morsan, farsan och jag stannade kvar och fikade hos Åke och Elli efter att brodern med familj åkt hem. Men fick brådis hem sen för att hinna hem och se TV kl 21 - Danne och jag är slavar under vissa program...

I torsdags spenderade vi dagen hos Stefan och Malin. Vi badade i pojkarnas pool (som har en diameter på ca 1 meter), spelade kubb, hoppade i hoppborgen och spelade fotboll. En dag full av aktiviteter och sol. David spöade både Danne och sen mig i kubb - vilken kille! David vann mot mig i fotboll också...

På kvällen badade vi bastu och grillade mat i Vuono. Vi bjöd in moster Lena och kusin Marie och det var riktigt kul att träfa dom! Lena har jag inte träffat på evigheter, hon har ju kommit hem från Egypten där hon varit i ett år.

Nu ska jag hoppa in i duschen, sen åker vi till Vuono och käkar frukost. Ska hjälpa brorsan med en grej som tar lite tid också och sen ska det packas och annat nödvändigt som ska göras innan vi lägger oss. Ingen slödag idag inte...

Toodles - till nästa gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar