lördag, februari 06, 2010

Melodifestivalen 2010 #1

Ja, då har det dragit igång, årets TV- och musikspektakel. Alltid lika kul - och samtidigt dåligt. ;) Jag tänker inte gå in på allt som jag tyckte och tänkte om kvällen, bara lite.

Kvällens höjdpunkt: Pain of Salvation Road Salt. Vacker låt! Den t.o.m. röstade jag på!
Kvällens big no-no: Jenny Silver A Place To Stay. Outfit; helt rätt i modevärlden, men silvergrunkan som hade på armen (som mer som ut som ett lyx-gips på en bruten arm) var UGLY! Och låten var tråkig och bortglömd på en gång.
Kvällens snooze-piller: Jessica Andersson (minns inte låttiteln). Precis så tråkig var den. *blä*
Kvällens skratt: det stog Dolph Lundgren för med sitt icke-lipsynkade framträdande. Han var trots det stencool/kul. ;D
Kvällens överraskning: Måns Zelmerlöv! Inte visste jag att han kunde vara så bra som programledare. Hans skriptade skämt kändes inte lika konstlade som dom brukar vara då artister ska framföra dom. Gilla!

Det var lite om det. Ser fram emot nästa deltävling. Vad ska den bjuda på, mer hiss än diss?

Just det ja, kanske skulle nämna kvällens "vinnare" också. Salem och Ola; helt OK. Tror lite mer på Ola i det stora hela, om man ska tänka på hela Europas musiksmak.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker det var helt rätt att Ola och Salem gick vidare, jag tycker de var bäst. Men tyvärr tror jag inte de funkar i Europa...

    SvaraRadera
  2. Håller med dej på faktiskt samtliga punkter!!! Spännande på lördag./elli

    SvaraRadera