lördag, februari 20, 2010

Vårtecken mitt i smällkalla vintern?



Jag gick upp till sovrummet för en stund sedan. Det var så mörkt där inne så jag tände den mysiga lila fönsterlampan för att kunna se lite lätt. Då märkte jag en mörk liten plupp alldeles intill lampan och jag undrade över vad det var för ett litet ludd som hamnat där uppe, och hur det hamnat där.
Då jag rörde vid den så märkte jag att det såg ut som en bagge av något slag. Döm om min förvåning då jag, efter lite trixande lyckades få den på fötter, såg att det var en liten nyckelpiga! Var har den kommit ifrån? Jag visste inte riktigt vad jag skulle göra med den stackaren, inte kan man släppa ut den heller... Nej, den fick fortsätta kliva runt på fönsterbrädan. Kanske den vill leva i blomman, i fönstret, i väntan på våren? ;)

6 kommentarer:

  1. Haha, vi hade en nyckelpiga inne precis vid jul vi med, tror den kom in med granen dom e för söta! Kempe

    SvaraRadera
  2. Men ååh så fint! :)

    SvaraRadera
  3. katji! Om jag ska skicka nå bilder så du kan fixa min blogg lite. Vart ska jag skicka dom och mina ideer då? :)

    SvaraRadera
  4. Den kanske smög in i höstas, i fönsterkarmen och har vaknat av att solen tittar fram ibland? Sött i alla fall :)

    Tack för din fina kommentar! Blev så glad! Flytten är klar nu och jag har ny design, kika gärna in :)

    SvaraRadera
  5. Trevlig blogg! Nu fick jag lite hopp om våren....

    SvaraRadera