söndag, november 29, 2009

Första advent


Foto: Jag

Denna första advent fyller min brorsson David hela 8 år! Återigen, tänk vad tiden rusar fram! Grattis Davve!
För er som inte vet så har jag bara en bror och han har 5 underbara barn som alla är födda i den andra halvan av året, därav så många födelsedagar så pass tätt. ;)

Tidigare i veckan plockade jag fram julpyntet. Det som fyllde hela lägenheten tidigare räckte inte lika långt i Huset, men tillräckligt för att få lite stämning. Snön som singlade ner hela förmiddagen hjälpte också till. ;)

Här kommer lite stämningsbilder. Det var lite svårt att få fina bilder i mörkret och det kommer nog lite fler bilder imorgon på lite annat pynt.





Jag gillar den lilla enen som jag planterade och pyntade med kula och tomte. Så sött! Tog även foto på pepparkakorna jag bakade idag i formen av hus och älg. ;)

Vi bjöd hem svärmor och svägerska på första adventsmiddag. Det bjöds (inte traditionsenligt) på en het chiligryta med guacamole som vi åt med tortilla chips, lök och ost. Det var ruskigt gott! Efter det blev det kaffe med mina egenbakade pepparkakor och Blossa glögg -09 (clementinsmak). Jag är fortfarande mätt efter all mat.

Toodles!

1 kommentar:

  1. Tack för adventsmiddagen, den var som sagt ruskigt god :) Idag är det då ingen adventsstämmning, ser att Elli klagar över att det snöar igen. Elli skicka hit lite snö!!!

    Kram

    SvaraRadera