måndag, november 30, 2009

Lite mer pyssel



Jag behövde pigga upp verandan lite, den är så stor och vi har så lite på den. Visste inte riktigt vad jag skulle hitta på, men sen fick jag en idé. Det blev lite av en man-tager-vad-man-haver-grej. Tog en tur ut på tomten och hittade dessa två små granarna. Rätt gulliga. Hade inget att pynta dom med, men det gör inget. Återigen så tog jag fotona i mörker så dom är lite kassa, men man fattar grejen.

I en annan del av verandan har vi en liten hylla på väggen som man ser från köksfönstret. Här satte jag den andra granen. Jag knipsade även med mig några stora grenar av gran och ska fläta ihop en krans, men det blir nog gjort först imorgon. Den vill jag ha lite utsmyckningar till och dessutom behöver jag ståltråd (som jag inte har hemma).

Grabbade tag i sekatören idag, då det fanns lite dagsljus ute och gick loss på en buske som klängde runt en av husknutarna. Nu är den väck, det mesta av den iaf. Det fanns några grenar som måste sågas bort (för grova för sekatören). Resten får D ta hand om. ;)

Danne ska ikväll och åka skateboard med ett gäng "äldre" åkare (jämfört med kidsen som annars är i skatehallen) efter jobbet. Han kommer hem sent och jag ska göra någon middag åt mig. Jag har problem med vad. D tog med sig resterna från igår så han klarar sig. En pizza skulle sitta bra, men det finns inget ställe som kör den hit till Huset, vad jag känner till. Nå, får rota igenom frys och skafferi och se om jag hittar på något. Det är vad som väntar nu.

6 kommentarer:

  1. åhhh vi har som båda killar som åker skateboard,då måste vi komma å hälsa på er du å jag dricker vin och grabbarna skickar vi till skatehallen :)

    SvaraRadera
  2. Snyggt, jag säger bara snyggt. Tänk vad en liten gran kan pigga upp. Men när man har börjat att knipsa av naturen så får man habegär.
    själv har jag sytt nya köksgardiner, av de gamla, det blev bra,

    Eva

    SvaraRadera
  3. Tänk vad en liten gran kan pigga upp. Men när man har börjat knipsa av naturen, så får man habegär. Själv har jag sytt nya köksgardiner,av gamla. Det blev bra.

    Eva

    SvaraRadera
  4. Nu blev det liksom lite tårta på tårta här. Ibland är det knepigt att skriva kommentarer.

    SvaraRadera
  5. Fint med granen i plåtburken, jag hade i gamla syltburkar (glasburkar..) förra året!

    SvaraRadera
  6. Vad fint det blev! Jag vill också ha en veranda att pynta...

    SvaraRadera