onsdag, december 02, 2009

Adventsljusen & bilmek



Det är inte så lätt att fota i mörker, kan vi konstatera återigen. Det är inte mycket till dagsljus nu i denna riktiga mörka period på året. Tänkte att jag iaf skulle visa upp mina adventsljus som jag har knåpat ihop. Jag tycker dom är så fina! Det blir lite mer pyssel idag också, ska dekorera ihop lite fina apelsiner.

Igår kom Maria och Sara och hälsade på. Det var riktigt trevligt oxh kul, har inte träffat dom på ett tag. Vi satt och surrade til rätt sent och når dom skulle åka hemåt hade Marias lilla icke trofasta tjänare förfrusit sig. Detta resulterade i att passagerardörren gick att få upp, men inte igen! Den hade frusit sig i låsläge..! Efter att vi alla engagerat oss i att på alla möjliga sätt försöka få upp mojängen, och misslyckats, så fick vi fram en annan lösning. Vi spände fast dörren med ett spännband i nackstödet och Maria fick en av våra kupévärmare för att kunna värma upp bilen under natten. Det hela slutade bra, flickorna kom hem och idag fungerar dörren tack vare kupévärmaren. :)



Det var dags att ta nya foton för annonser för saxokam. Jag tycker det är sååå jobbigt att stå framför en kamera. Det är därför jag tar mina egna porträtt-
foton om jag någonsin behöver ett. ;) Kristoffer Lönnå, som tog fotona, fick verkligen jobba för att få mig att slappna av inför några bilder. ;) Får se vilken bild dom väljer att använda... 8|

3 kommentarer:

  1. Vilken läcker adventsljusstake du har gjort!
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Vet du, det var så sjukt bra för vi hittade "stolsben" på Bauhaus som vi satte upp på väggen (typ 30kr styck) sen är det bara vanliga trådbackar och skiva från ikea :D supersmart och såå skönt att hänga alla kläder :D

    Är allt bra annars? du pysslar och håller på du.. duktig katja :D vill också bo i hus!!! :)

    SvaraRadera
  3. ja vi får hoppas att de har en del år kvar att underhålla oss på =)

    blir tredje eller fjärde gången jag ser dom.

    SvaraRadera