måndag, december 21, 2009

Vinterland


Foto: jag. Det är Danne som syns plogandes uppe vid byavägen.

Vi har varit insnöade idag! Vad hände?! Det har fullkomligt vräkt ner snö i ett dygn! Det fanns inte så mycket snö innan och nu blev det för mycket. Trots att bonden, vår granne och snöröjare, plogade upp vår infart igår kväll så tog vi oss inte ut idag...




Jag skulle ha tagit mig in till ett möte idag, men det var totalt omöjligt! Tur att jag inte jobbade, annars hade någon fått hämta upp mig på byavägen helt enkelt. Vet inte hur många timmar vi har spenderat med att ploga och skotta. Efter ett par timmars arbete dök äntligen vår bonde upp med traktorn (han funderade inte ens varför vi båda var hemma idag).
Han hjälpte oss också med en annan grej, han lånade oss en laddare till bilbatteriet. Svärfars SUV hade ett bilbatteri som helt hade dött! Den gick inte att få igång ens med startkablar. Vår lilla sportmerca klarade just och just av att ta sig från carporten till suvven för att försöka ge den första hjälpen. Vi MÅSTE byta bort den bilen!
Efter att vi plogat gården, så var det ju bara att börja om igen. Det fortsatte ju bara att vräka... Sen var jag och hjälpte grannen lite, som är bortresta. Skottade fram deras trapp till huset och tog in deras post. Dagens gärning. :)

Allt detta bängel resulterade också i att dom sista julklapparna är oinhandlade och otillverkade. Det blir en stressig dag imorgon... Under förutsättning att suvven startar..! 8/

4 kommentarer:

  1. Det ljuva huslivet på landet... Hihi. Tänk positivt. Ni slipper gå till gymmet på vintern. :-)

    SvaraRadera
  2. Här har det också snöat otroligt mycket, men ni har nog fått mer :)

    SvaraRadera
  3. Det later ju super harligt. Precis som det ska vara pa landet! Ni kanske maste skaffa en snoslunga?

    SvaraRadera
  4. Nu har jag också varit där och sopat bort en halvmeter snö för att komma in. Men annars var det plogat så fint, hela gården.

    SvaraRadera