söndag, december 13, 2009

Tredje advent & Lucia

I helgen har det blivit en hel del socker. Igår fyllde svärmor år och det var kalas hemma hos henne på kvällen med hela släkten. Riktigt trevligt och mycket gott blev det. Jag tog med mig en Citron & lime kaka till henne som jag bakade precis innan. Det blev jätte god, så jag kommer nog göra den fler gånger. :)

Innan festen åkte Sofie, Maggie och jag ut på klappjakt - till Birsta City. Som tur var tog vi oss dit ganska tidigt. Då klockan närmade sig två var det galet mycket folk och bilar i farten! Vi kom hem vid 15-tiden och inte en endaste julklapp hade inhandlats..! Bättre lycka nästa gång.

Idag fyller min pappa 54 år. Ringde och grattade farsgubben. Det är trist att man aldrig numera lyckas vara med och fira honom, men vad ska man göra?

Bortskämda som vi är, kom svärmor hem till oss med middag idag. D är så hemmakär och ville inte åka bort ikväll, så hon kom hit med maten iställ-
et. "Kommer inte berget till Muhammed, får väl Muhammed gå till berget." Det tackar jag för - vi fick en kanon middag!

Nej, nu är snart Nyheterna slut och söndagsfilmen, Solstorm, fortsätter så... Toodles!

GRATTIS Farsan och svärmor Eva! :D

4 kommentarer:

  1. Går så lätt att bedriva catering när man får sitta och äta i er underbara matsal. Och sen mysa i köket, kanon :D

    SvaraRadera
  2. Var solstorm bra? :)

    SvaraRadera
  3. Maggie, jag tyckte faktiskt filmen var helt OK. :)

    SvaraRadera
  4. Kanon, då ska jag försöka mig på att hitta den på internet :)

    SvaraRadera