onsdag, december 09, 2009

Ge f*n i Tomten!


Foto taget från Allehanda.

Jag är förbannad! Vet inte om jag är för pryd och humorbefriad för denna kampanj, men jag tycker INTE att det är OK att sexifiera tomten! I lördags då jag var på väg till parkeringshuset, efter en dag på jobbet, passerade jag en annons som jag reagerade på direkt med ett "VA FAN?!". Bortse från hängiga familjen på bilden, jag tycker det skulle stå arga människor framför istället. Önskar att jag skulle vara bättre på att formulera mig, men detta är så fel på
så många plan! Det var säkert meningen att med denna kampanj att provocera och dom lyckades sannerligen med det!

Inget är heligt längre, det har man ju konstaterat för länge sedan, men julen var väl det mest orörda och oskyldiga som fanns kvar. Jag skulle heller inte
vilja ha ett barn att förklara för vad tomten pysslar med på bilden...
BLÄ för Apoteket och RFSU som gjorde så här!

2 kommentarer:

  1. Ja det där var faktiskt riktigt smaklöst. Inte skulle jag vilja förklara för Maja och Lina vad tomten sysslar med. Jag kan redan höra dem fråga: "Vad har hänt med tomtens kläder?" vad svarar man på det? "Jo, du förstår att tomten är pilsk och ska använda kondom när han tar en svängom med mamman" Bilden ger en helt ny innebörd av frasen "Jag såg mamma kyssa tomten".

    Huuu! Me don´t like!

    SvaraRadera