onsdag, april 07, 2010

Gröna fingrar?

Ja, det är det som är frågan. Idag har jag frösått tomater, får se hur det kommer gå. Förhoppnignsvis får jag några plantor att gro och kanske någon planta att sätta ute i kruka. Det vore ju för skoj! ;)



Satte igång två olika sorters tomat; Green Zebra (en grön tomat, utanpå iaf) och Chocolate Cherry (en körsbärstomat). Dom är ju så fina båda två! :D

Har länge varit sugen på att grodda Alfa alfa. Konstigt nog har mitt problem varit att hitta frön, men idag lyckades jag äntligen hitta dom på Plantagen. Jag satte igång en odling direkt i en glasburk då jag kom hem. Det ska bli gott gotteli gottit!

Jag misslyckades med mitt försök till en surdegsgrund sist. Nu har jag både ekologiskt mjöl hemma och äpplen, så jag ska göra ett nytt försök igen. Bäst att sätta igång den innan jag blir för trött. ;)


Var en svängRusta idag också och köpte denna gummikruka som jag såg där sist. Endast 59 riks-
daler. Jag tycker dom är så himla fina och roliga. Har inte bestämt mig riktigt för vad jag ska ha i den, kanske en växt eller något annat?
Om jag ska ha en växt i den, så måste det ju vara något som inte behöver en drenerad jord - och vad ska det då vara...förslag?

3 kommentarer:

  1. Korgen var jättesnygg! Me like it plenty! :)

    SvaraRadera
  2. Hej

    Ja en sådan Rusta kruka känner jag en som köpte. Hon gjorde typ presentförpackning av en. La i Frotté handduk, schampoo och badpulver m.m. så det blev som en present....precis som om man skulle köpte ne korg med blommor....väldigt tufft.

    SvaraRadera
  3. det funkar alldeles utmärkt att plantera sommarblommor i dom och ha dom utomhus över sommaren! Och sedan bara rengöra och plocka in till hösten :)

    SvaraRadera