tisdag, april 13, 2010

Varning för starka bilder

Eller EN stark bild rättare sagt. Igår var det en stor milstolpe i våra kissars liv. Tyvärr missade vi vem av dom som lyckats med bedriften, men dom är säkert lika duktiga båda två. Eller så kanske det t.o.m. var teamwork? ;)

Igår morse, innan jag åkte till jobbet, skulle jag ropa in Leeloo och Smulan och upptäckte i ögonvrån vad jag trodde var skräp på dörrmattan på verandan. Jag böjde mig ner för att plocka bort det och såg att det minsann inte var skräp utan en jakttrofé! Någon av våra mystanter hade fått sig en mus och ville ge den i present till oss. Vi blev mycket imponerade av våra katter, men var dock inte så intresserade av att ta in den.


Foto: jag.

Varför vi blev så imponerade är för att våra kissar har varit innekatter i 10 resp. 12 år. Då är det minsann inte illa pinkat. Men dom håller väl på att aklimatisera sig till ett liv på landet och har nu börjat jaga större djur än flugor. ;)

2 kommentarer:

  1. huuu så obehagligt!!

    SvaraRadera
  2. hahaa, grattis till tanterna! :)
    Och lycka till idag, har inga pengar på kortet så kan inte skicka sms, men hoppas det går vägen och hoppas det blir kul! :)

    SvaraRadera