tisdag, april 27, 2010

Omplantering och blommor


Idag har jag planterat om mina tomatplantor, Chocolate Cherry och Green Zebra.
Det ska bli spännande att se hur dom tar sig och hur jag vidare lyckas med dom.


Ut till verandan köpte jag igår en Silvernjurvinda Dichondra argentea (Silverfalls) och två orangea Lyckliga LottorPlantagen. Dessa planterade jag om i likadana amplar. Dom blev jättefina tillsammans! Blommorna ska inte hänga utomhus riktigt än, lite för kallt på nätterna och framförallt så blåser det väldans mycket nu.

Jag ska också plantera färgglada buskkrassar i gummi-
krukor från Rusta imorgon, men för det behöver jag en till kruka och blomjord som ska inhandlas imorogon. Det kommer ge ännu fler fina färgklickar på verandan.


Mina plantor som jag lyckades få till av citronkärnor i vintras frodas och ser ut att må bra, planterade om dom för en dryg vecka sedan. Snart är det också dags att plantera mina grönsaker som ska direktsås, men det får vänta tills vi kommer hem från Haparanda (som vi åker till över Valborg).

Måste höra med mannen om jag kan få köpa ett planteringsbord imorgon som jag spanat in på Jula. Ska betsa om den lite mörkare bara. Det är lite småbökigt att hålla till på verandan på knä. Skulle behöva lite plats för plantering och förvaring av all jord o.dyl. Ska försöka få till en fin hörna vid carporten, som är intill min planerade trädgård. Ska ta hjälp av lite gamla fönster som vi har i uthuset för att få det extra fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar