torsdag, december 25, 2008

Juldagen

Oj, vad kul vi hade igår! Vi spenderade julafton hos min bror och hans familj. Förutom Daniel och jag fanns även följande på plats; Malins föräldrar Åke & Elli, hennes syster Sara och hennes snuuube Juha, vår mamma och pappa, farmor och farfar, Stina och Kristian och även Dannes pappa Kenneth. Vi blev 20 personer allt som allt. =)

Tomten kom också och delade ut julklappar, barnen visste inte till sig av glädje! Dom var så förväntansfulla att dom inte kunde äta. Bara lille Olli åt, han åt för två så han stog för Davves portion (som inte kunde äta mer än en väldigt tunn skinkskiva).

Det delades ut massor av klappar och alla fick åtminstone något att öppna. Wii-konsol och några spel, Lego (obligatoriskt) av olika slag (främst Star Wars-skepp), gitarr, dockskåp, Star Wars-figurer och Takida-merchandise - ett litet axplock av alla grejer som delades ut. Oj, vad mycket kul det fanns att sysselsätta sig med efter att tomten gått! ;)

Jag hade också tydligen varit väldigt snäll, för även jag fick klappar. Måste bara nämna några! Kent Box 1991-2008, min dröm-kofta från American Apparel och min syster hade gjort en bok av min möhippa och ett förkläde med en massa grejer som ska hjälpa mig och D i vårt fortsatta äktenskap! =)

Det var en mycket trevlig och bra julafton med otroligt mycket god mat!
Det är alltid lika kul att vara i Mattila, det är ju barnen som gör julen så mycket roligare. =)

Juldagen ska jag nu fortsätta med att äta en bamselunch; julgröt med en massa goda left-overs. Sen ska vi åka till Mattila igen, jag har lovat att spela pingis med Emil och Oliver, ska spela med David på Wii:n eller Xbox:en (hans val) och så ska jag få Thea att le, sen får vi väl se vad mer som hittas på. :)

Ha en fortsatt God Jul allihopa! Toodles!

1 kommentar:

  1. Du fick säkert Thea att le mer än en gång.
    Det var verkligen mysigt i mattila. Det är så härligt att samlas ung som gammal.
    Nu ångrar jag att jag inte tog mer paj.../elli

    SvaraRadera