torsdag, december 18, 2008

Lugg eller inte lugg...

...det är frågan. Jag har ett dilemma och jag kommer till det strax.

Jag ska sätta i löshår som jag köpte, och använde, till bröllopet. Nu har jag bestämt mig för att sätta i allt hår imorgon, passa på att utnyttja det. Jag har väntat bra länge på att klippa kort, men tror att jag ska vänta lite till. Annars kommer mitt löshår att bara få ligga och samla damm, det tycker jag skulle vara lite synd.

Nu till mitt dilemma. Jag tycker det känns lite mesigt att ha en lång lugg åt sidan då jag också ska ha långt hår i övrigt. Det är fint på många andra, men det känns inte tillräckligt "fräsigt" för mig. Däremot tycker jag att det är mer rockigt och tufft om man har långt, svart hår tillsammans med en hellugg. As snyggt! (som bilden t.h.)
Nu funderar jag alltså allvarligt om jag ska klippa en hellugg, vilket innebär att det ska klippas bort lite mer än 10 cm av luggens längd (och det tar en mindre evighet innan den vuxit till sig igen).

Hade det varit så att jag inte bestämt mig för att klippa kort, hade det inte beskymrat mig att klippa bort luggen. Men den korta frisyren jag sen ska klippa, har en lång lugg åt sidan (som frisyren till vänster, typ)...
Förstår ni nu mitt dilemma???
What to do?! Lugg eller inte lugg?!

För att skriva om något annat än mitt hår - har jobbat idag och kvällen spen-
derade jag med att spela lite Lego Star Wars. D var med sina arbetskollegor och käkade på Jop's så jag passade på. ;)

Titta här vad fint Maggie skrev om Danne och mig. =) De är tur att jag har dig här, M. Du är som en syster och en av mina bästa vänner. :D
Men vänta! Du drar ju för faaan om bara 4 veckor! Aaaaaaah!

Bilderna ovan; första bilden googlade jag efter, andra finns på Schwarzkopf.com.

2 kommentarer:

  1. Lugg lugg lugg lugg lugg lugg lugg lugg lugg lugg LUGG!
    Jag blir till och med sur om du inte fixar lugg! Eftersom jag inte kan ha det (ÄN) så får du ha det istället ;)
    Det kommer bli kanonfint :D

    Hihi, ja nu är det inte länge kvar :)
    Men NI FÅR ALLT KOMMA NER OCH HÄLSA PÅ! :D Japp, då bestämmer vi det ;)

    och det jag skrev, det är bara sant :)

    SvaraRadera
  2. LUGG LUGG LUGG LUGG

    som mig!

    tycker Tippan

    SvaraRadera