söndag, juni 14, 2009

Bio: Änglar & Demoner

Mannen kom och hämtade hem mig från jobbet och sen åkte vi till ICA för att handla lite råvaror till middag. Vi satsade på spagetti och köttfärssås. Det var längesen sist. Efter att jag slängt i mig maten kom Maggie och Erik och hämtade upp mig för en filmkväll.

Vi 3 drog iväg på bio och såg Änglar & Demoner.
Jag har läst boken och tycker att den var överlägset bäst av Dan Browns böcker. Det var mycket informa-
tion och högt tempo i filmen, så är det ju även i boken. Men i boken så hinner man insupa all info och man hänger med bra. Det var nog väldigt svårt att få in allt som behövdes i filmen...
Jag är glad att jag läste boken innan, behövde inte koncentrera mig speciellt för att lägga allt på min-
net. Jag hade inte så höga förväntningar på denna film, den kunde omöjligt vara lika bra som boken och visst var det så. Filmen var fortfarande bra, bättre än Da Vinci Koden. ;)
Ewan McGregor är väldigt bra i rollen som Camerlengo Patrick McKenna, och Stellan Skarsgård är sig lik i rollen som kommendant Richter. Jag älskar allt som har med gåtor och mysterier att göra, så jag tror nog att jag gillade denna film mer än dom som inte imponeras av sådant. ;)
Vackra bilder från en vacker stad. Jag vill till Rom!

Snart är det dags att dra sig till sängs, men först ska jag gosa i soffan med Leeloo lite till. Natti, natti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar