torsdag, juni 04, 2009

Bio: Terminator Salvation

Hoppsan hejsan, vad dagarna går fort! Tiden bara rinner iväg. Vi har haft besök, av både Maggie, Lillis, Jani och hans tjej Linda. Det har varit något varje dag och till sent på kvällarna så det har inte funnits tid att blogga. Man vill ju inte vara otrevlig och blogga då man har gäster... ;)

Nyss hemkommen från ytterligare en dag på jobbet och en biokväll på det. Sofie, Lill-Katja och jag var och såg senaste Terminator-filmen. Jag har sett fram emot att se den, men har försökt att inte ha alltför höga förhoppningar. Men inte blev jag besviken! En film heeelt i min smak! :D
I Terminator Salvation spelar Christian Bale (John Connor) och Sam Worthington (Marcus Wright) dom två större hvudrollerna och vad bra dom är!
Visst är filmen lite förutsägbart ibland och en aning klyshig, men det är helt och hållet överkomligt.


Christian Bale och Sam Worthington. Mmmmmmumma!

Jag har inte sett Sam Worthington i någon roll tidigare, men han är definitivt en australiensisk stjärna på uppgång! Jag kommer att se honom i kommande filmer såsom Avatar och Clash of the Titans.


Marcus Wright (Sam Worthington)

Betyget på Terminator Salvation blir 4 starka popcorn! Filmen var i sann Terminator-anda och alla de robotar som tillkommit, även de Transformer-liknande, var cooola. ;)
T.o.m. datoranimerade Arnold var kul att se. Sweet! :D

Oj, oj, oj. Nu är klockan seeen. Jag ska försöka kliva upp tidigt imorgon och då måste jag hoppa i säng nu. Mer bloggande i morgon. Promise! ;)

2 kommentarer:

  1. M såg den igår med kompisarna. Jag jobbade. Jag fick honom att lova att gå på den en gång till tillsammans med mig, vid första bästa tillfälle. :-) Jag ser också fram emot att se den. Det är ju en film som faktiskt MÅSTE ses.:-)

    SvaraRadera
  2. Inget jag uppskattar gissar jag, men snart är det Potter :D
    och du, jag vill kanske bli blond igen, vad tror du? ;D

    SvaraRadera