söndag, juni 14, 2009

Regn, regn, regn

Försökte göra ett inlägg igår kväll, men det var något radarstrul med vårt trådösa nätverk så det gick inte att komma åt nätet. Därav inget inlägg.

Regner öser ner ute och jag känner mig inte speciellt peppad av att åka till jobbet. Det kommer vara en öde söndag i butiken... Men det brukar finnas annat att sysselsätta sig med - städning. Vi får väl se hur det blir.

Efter jobbet igår kom mannen och hämtade mig och vi åkte ut till stugan. Där väntade en dunder middag med svärmors potatisklyftor, fläskfilé och grymt god gräddsås. Alltid lika gott! Maggie och Erik var naturligtvis också där och då vi begav oss, mätta och belåtna, följde dom med oss hem och vi tittade lite TV och surrade till sent på kvällen. Jag gick först och la mig vid 1-tiden.
Då jag vaknade drog jag på mig lite kläder och gick direkt ut till köket för att ta itu med en massa disk. Vårt hem förfaller då jag jobbar mycket. Och nu sitter jag här och skriver. Då var ni up-to-date.

Mina naglar ser fruktansvärda ut och jag kan inte gå till jobbet så här. Ska nu sätta mig och fixa till dom innan jag gör mig iordning för jobbet. Jag ska prova ett nagellack från OPI som heter Done Out In Deco, en jätte fin matt lavender färg. Hoppas att den är lika fin på som i burken...

2 kommentarer: