torsdag, juni 25, 2009

Snabbshopping

Idag hände det grejer på lunchen. Lönen har ju kommit in på kontot. ;)
Även denna månad ska det vara lite knaprigt för vi är det inte länge kvar tills vi åker till Paris. MEN! Jag har spanat in lite grejer under min fattigmånad som jag slog till på. Började lunchen med att springa på Cafe Evolet, ett ekologiskt café i city, som har grymt god mat. Jag köpte en grekisk sallad och en melonsmoo-
thie (den bästa ever!) som jag åt på jobbet. Den grekiska salladen hade så mycket fetaost att jag inte såg salladen under för all ost! Det ni! 8D
Maggie, ett hett tips för dig. ;P


Fotot blev inte så bra, men ni fattar. ;)

Efter maten tog jag min shoppinglista och ilade iväg. Först ut var Apoteket där jag köpte en deodorant
från Vichy som visst ska vara jätte bra. Sen sprang jag vidare till Lagerhaus och köpte en plastkanna, plast-
muggar och snygga latte muggar. Dom ska jag använda då vi picnikar ute i finvädret i vår framtida trädgård. *iiihihihi*
Det ska bli gott att dricka hallonvatten från kannan ute i solen. *mumma*


Jo, just det ja. Nu har jag bestämt mig! Jag strun-
tar i långt hår och klipper av det! Jag ska klippa bort nästan allt, kort i nacken och runt om. Sparar mycket lugg. Det är tur att mannen tycker jag är fin i alla frisyrer, utom "hästfrisyren" som han kallar den. (Bilden t.v.) ;)
Jag känner mig riktigt peppad! Hoppas att jag inte bangar ur sen då det kommer till kritan. ;)
Fram med rockern igen! Wohooo!
Vad tror ni? Natti, natti.

P.S. Idag har jag också laddat mitt Halebopkort! Wohooo! Jag kan ringa och skicka SMS igen. Har haft 4 öre på kortet. Därför har alla fina människor som messat mig senaste veckorna inte fått svar... ;P

4 kommentarer:

  1. Hallo!

    Deodoranten från Vichy är toppen, jag är inne på min andra. Lika bra som som (har tappat namnet, det måste vara värmen) och bara hälften så dyr. Smart shopping.
    Ja det får nog bara bli second hand o fyndlager för mig, fick lön (semesterpengar) o det var inte mycket. Juli blir ändå värre, tur vi shoppade som tokiga häromdan, men en fika på stan ska väl rymmas i budgeten.

    SvaraRadera
  2. jag fullkomligt älskar muggarna! Har spanat på dom hur länge som helst, men tyvärr så har vi ju inte lagerhaus här. Fast det är nog bra ändå, för annars så hade jag spenderat massor där...

    SvaraRadera
  3. Åh den salladen måste jag prova :)
    Klipp Klippklipp klipp klip! :)

    SvaraRadera