söndag, oktober 25, 2009

Helgpyssel och shopping

Det blev lite shopping igår. Vi var på Indiska och köpte nya gardiner till hallen. Dom blev jätte fina, men behöver några omtag till dom så att dom hänger snygg-
are. Bild kommer så fort det är ordnat. ;)
Dessutom behövde vi mat till oss själv och till kissarna, så det köpte vi också. Och lite krokar i smidesjärn till tvättstugan köpte vi på Jula.

Vi röjde bort resten av flyttkartongerna i matsalen idag. Tömde väl totalt runt 6 kartonger och flyttade på några till andra rum. Hur ska allt få en plats någonstans? Kan inte riktigt fatta hur mycket grejer vi haft tidigare... Men nu har vi inget riktigt förråd i Huset som vi hade i lägenheten. Uthuset är inte riktigt i skick för att förvara fuktkänsliga saker.
Tyvärr.

Satte upp två tavlor i köket idag. En gammal poster som jag köpt för ett gäng år sedan på Selånger marknad fick en plats och en annan liten tavla som jag gjort själv. Lite man-tager-vad-man-haver-anda appliceras flitigt här hemma nu. Dammtussar i hörnen är små änglars tofflor - ett citat jag såg någonstans på nätet och det var så sött att jag var tvungen att använda det själv. ;)



Nu ska jag ägna Rebus min uppmärksamhet, skriva ner allt som ska göras imorgon och sen "hit the hay". Natti.

1 kommentar:

  1. åh, kan du inte maila över dendär så får jag printa ut och hänga upp i våran hall? Det passar perfekt hos oss ;)

    SvaraRadera