måndag, oktober 05, 2009

Måndag & en ny fräsch vecka

Helgen kickstartade jag med lite förfest på fredagskvällen. Katja, Sofie och Karolina kom över. Efter mycket surr och skratt körde D in oss till Memento. Där gick vi runt, dansade lite och tog en drink för att sen överge stället. Det var inte riktigt drag där denna kväll. Vi begav oss till andra jaktmarker och tänkte att det kanske var på Aveny det hände, eftersom det var en väldans kö dit in tidigare. Men ack så fel vi hade! Visst var det mycket folk där, men dom flesta verkade ha kommit in med falsklegg. Dom var knappt torra bakom öronen ju! Kände mig som en pensionär där inne, dansandes på ett dansgolv som bestog av glassplitter. Vet inte riktigt hur dom dricker sina drinkar, men glasen lämnas tydligen på golvet... Vid halv två av Karolina och jag upp och åkte hem istället med sulorna fulla av glas. Trevligt.

På lördagen jobbade jag och det var väldigt lugnt då det var bara Karolina och jag, igen. ;) Efter jobbet orkade jag just inget annat än att kolla på TV på kvällen och somna på soffan. Ja, ja... Men det var ju så skönt! ;)

Söndagen var vi hemma och fnulade. Jag klippte håret på D (nej, jag är INTE frisör) och vi var även hem till svärmor och åt söndagsmiddag. Det var ett tag sen sist, vi fick hennes egenbakade bröd (som jag älskar) och hennes köttfärsgryta. Sååå gottit! Jag var fortfarande sliten efter fredagens bravader så sen var det soffan som gällde resten av kvällen. Jag kan konstatera att jag numera behöver två dagar att ta igen mig. Går jag ut på en lördag så är jag fortfarande trött på kommande måndagen. ;)

Nu väntar middag som D kockar ihop. Ikväll ska vi äta palt med smör, bacon och lingonsylt. MUMMA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar