söndag, januari 17, 2010

Ka-pow!

Så lät det då jag gjorde en vurpa i en isig backe i Hassela. Tummlade runt och slog i backen så googlisarna flög av huvvet. Jag såg stjärnor, bokstavligt talat. Kände hur hjärnan dunsade runt i skallen. Smart att inte ha hjälp på sig... :/
Nu sitter jag här i soffan flera timmar senare och känner att musklerna i nacke och hals blir lite stelare hela tiden, någon typ av "träningsvärk" (av spänningen som blev) som kom av dunsen.

Danne såg mig inte, han höll på att hoppa runt i hopp som gick på sidan om mig. Då jag väl tog mig ner till slutet av backen såg jag honom och upptäckte att också han såg risig ut. Han hade inte haft någon balans och för hög fart då han skulle glida på ett räcke och hade landat pladask på marken. Också han dängde huvvet i backen, men värst skada tog hans rygg - som han redan har problem med... Han är riktigt stel och har ont i korsryggen.

Efter det tog vi lite paus och sen åt vi lunch. Men vi försökte oss på några åk till, tills Danne ville ge upp för att ryggen gjorde för ont. Stackaren.

I övrigt så var det riktigt skoj och jag fick upp riktigt ordentligt med fart. Jag brukar vara rätt långsam i backarna, är lite feg av mig. ;)

1 kommentar:

  1. Kompis. Ni är inga ungdomar längre. ;-) Benskörhet och sånt är inte att leka med. Hihi

    SvaraRadera