söndag, januari 31, 2010

Sköna söndag

Mamma åkte hem idag. Det har varit så kul att ha henne här. Bra också för då gjorde jag mat varje dag, fick ju skämma bort henne här som jag blir hemma hos henne. ;)

Igår bjöd jag mamma, svärmor och maken på tre rätters. Till förrätt blev det tunnbröd med creme fraiche och rödlök. Huvudrätten bestog av tacopaj med sallad, guaccamole och Foccacia, och till efterrätt bjöd jag på kladdkaka. Jag lyckades riktigt få till det med att planera för att allt skulle bli klart i tid; brödet och kladdkakan skulle bakas och allt annat göras iordning. Jag var rena dirigenten i köket. ;)

Idag har D och jag i princip bara slöat framför TV:n. Vi såg Bandy VM finalen, Sverige - Ryssland och gladdes åt Sveriges guld! En underhållande och jämn. Wohoo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar