fredag, januari 29, 2010

Skottning och plogning #2

Så fort Bonden kom och plogade upp gården idag var det bara att klä på sig och bege sig ut i -21º och ploga/skotta upp resten, finliret. Det kändes i musklerna från gårdagens plogning... Satte iPoden på att spela upp John Mayers senaste skiva, efter några låtar fick det bli Mastodon istället... ;)
Som tur var var det inte riktigt lika illa idag som igår.




Foton tagna av mig 28 jan 2010.

Skotta fram bilen fick jag göra totalt 4 gånger... "Gångvägen" ner till komposten är nära på borta igen. Lilla fågelholken kom jag helt enkelt inte åt så den har fortfarande all snö ovanpå. ;)

Danne kom hem ikväll från Barcelona, dit han åkte i söndags. Skönt att han är hemma igen! :)

Det blev mammas köttbullar (dom bästa) med potatismos till middag och sen till efterrätt blev det semlor, som jag bakat tidigare idag. Jösses, vad jag är huslig! ;)

1 kommentar: