lördag, maj 31, 2008

En solig dag på jobbet...

Idag missar jag vackert väder ute med sol och värme, jobbar hela dagen...
Nå, det ger pengar. ;)

I torsdags var jag på klubbkväll på Make Up Store tillsammans med Maggie. Jag passade på att utnyttja presentkortet jag fick av henne (min födelsedagspresent) och shoppade loss. Självklart fick jag lägga till av mina egna pengar, men kombinerat med kortet och 20% på allt man köper, så fick jag mycket för pengarna. :)
Var tvungen att investera i basprodukter igen och det är dom som kostar...

Här följer sminkpladder: ;)

Jag slog äntligen till på ett mineral puder, Wonder Powder 'Kalahari'. Helt underbar! Man ser så fräsh ut och den känns mycket lättare på huden då det nu blivit så varmt ute.
M U S info: Pudret som ger en porslinshy. Wonder Powder är så lätt att man känner sig osminkad och ger ett naturligt skimmer, Jämnar ut huden, döljer rodnader och fina linjer på ett nästan magiskt sätt.


Investerade även i en Gel eyeliner och en pensel till den. Jag är förälskad! Den är väldigt lättapplicerad och den blir verkligen nattsvart. Den kan man även använda under sin svarta sotsminkning för att få skuggan att sitta bättre och bli än mer instensiv i färgen.

Som alltid, när jag går till M U S, så hittar jag nagellack - så även denna gång. Köpte ett fint Glossylack som heter Lynn. En aprikosfärg som passar jätte fint till sommaren, speciellt då man har en fin brun färg. Toppen! Som jag letat efter denna nyans och så har jag missat den varje gång jag varit dit...

Till sist blev det även en ögonskugga, en matt basfärg (hade bara en glansig sen tidigare). Det blev den ljusa färgen Vanilla. Hur fin som helst under och den förändrar inte färgen du sätter ovanpå. Sweet...

Nej, nu är det slutpladdrat om detta. Dags att sätta i sig en snabb lunch.
Toodles!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar