söndag, maj 25, 2008

ESC 2008 & Puss Mamma på Mors dag!

Hade en present som väntade på dig till idag. Men du kunde ju inte komma, så du får den när vi ses.
Men då vet du att en liten present nalkas. :)
Kram på Mors dag!

Vi ska idag fira vår andra mor, svärmor. :)
Om det blir lika kanonväder idag som förutspåtts, så ska vi spendera soltimmarna i stugan. Men ska även försöka hinna med en tur ut till Birsta och laga middag till svärmor. Hon ska inte behöva laga söndagsmiddagen själv, som hon annars alltid gör. Det blir Dannes killer Chili. Yum!
Jag hjälper till med en guaccamole, andra tillbehör och en morsdagstårta (om jag lyckas med den).

Till sist måste ju gårdagens traditionella ESC-förslust kommenteras lite.
Facit: det gick ju inte så bra som väntat, som vanligt. Nå ja, jag gråter inte blod. Men jag håller nog med grisen Bert att Sanna Nielsen hade gått bättre. Den låten tror jag hade tilltalat europeerna mer. Men det får vi aldrig veta.



Turkiets låt (min favorit) gick ju hyfsat. Vinnaren, Ryssland, vann ju stort och det kändes helt OK. Det var ju ingen kalkon som gick och vann iaf. ;)
Det som gjorde att det hela kändes som ett riktigt nederlag, var snarare att Lettlands Pirater och Kroatiens 75 Cents fick bättre poäng än oss... *huga*
Och kul att det gick så bra för Norge! :)

Men snälla Björn Gustavsson... Det hade varit riktigt kul med poängframställningen i en sketch, i ett svenskt humorprogram. Men det du gjorde var bara riktigt pinsamt... Fel forum...

Sverige! Bosnien-Hercegovina - 10 poäng... VA?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar