fredag, maj 16, 2008

Jag har fått ärva en laptop

Tjohooo! Jag har fått ärva mammas gamla laptop. Jag är så less på att sitta inne i 'Datarummet' hemma, isolerad och varmt, men nu löste sig mitt problem då jag fått låna denna FujitsuSiemens Lifebook. :) Jag är hur nöjd som helst.

Tyvärr var det jättekrångligt att ominstallera XP men det löste sig till slut efter flera timmars och dagars fnulande. Nu fungerar den hur bra som helst. Har även installerat Ubuntu på den, mest för att Danne vill att jag ska prova det. Och det är väldigt fint och smidigt måste jag säga.

Jag har hållt på med installationer o.dyl. hela dagen. Nu känns det som att det är dags att sluta för idag. Ska upp imorgon och jobba. Men jag tror att jag ska titta lite mer hockey först - tyvärr kan jag inte se hela matchen. Prutt.

Toodles!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar