söndag, september 27, 2009

Housewifey stuff

Har lekt lite hemmafru idag. ;) Det har fixats och donats; gardiner har tvättats, strykts och hängts upp, mattorna har fixats till och placerats ut på platser så det blivit lite mer mysigt och valt en duk till köksbordet. Har även plockat upp en del säckar och kartonger. Lite dekorationer har också kommit upp. Dom textilier vi haft i lägenheten har äntligen fått en plats i Huset. Det blev inte klockrent, men man kan ju inte köpa nytt överallt på en gång... Det får duga så länge. Har faktiskt haft så fullt upp att jag inte ens hunnit kolla igenom min mail. Jag ligger efter, många mail att läsa igenom och jag har inte ro för det nu. Dom får nog vänta tills imorgon.

Igår jobbade jag och det var en riktigt rolig dag. En hel del trevliga köpsugna kunder, och en massa pyssel med nya smycken till försäljning, gjorde att dagen gick snabbt. Efter det var det storshopping på ICA. Jag bjöd hem Anna till oss, som var ensam över helgen. Vi bjöd henne på middag, tagliatelle och fläskfilé med champinjoner i basilika- och citronsås. Gottit!
Vi hade planerat att se någon film, men vi hade så mycket att surra om att det inte fanns tid. Att planera hus kan leda till prat ända in på småtimmarna och hon åkte hem först vid halv två.

Vi återupptog den traditionella söndagsmiddagen igen, men denna gång bjöd vi hem svärmor hit istället. D kockade ihop en av hans paradrätter, pasta carbo-
nara med småköttbullar, bacon och gräddig sås. Det var så gott och jag fick en lunchlåda med mig imorgon. Mumma!

Tror att jag ska ta itu med lite mer plock innan jag slår mig ner i soffan och varvar ner lite innan det är dags att lägga sig. Toodles!

1 kommentar: