tisdag, september 15, 2009

Tonårsförälskelsen



Patrick Swayze dog i går 57 år gammal. Det har väl ingen missat. Cancern tog honom till slut, han såg ut riktigt dålig ut de senare åren.

Det fanns några filmer i min yngre ungdom som gjorde stort intryck på mig, en av de största var utan tvekan Dirty Dancing. Johnny var karaktären som alla älskade och alla önskade att dom skulle träffa. Det blev väl aldrig en Dirty Dancing-Johnny för mig, men visst blev han min i filmen i fantasin. En av mina största tonårsförälskelser. ;)

Två andra filmer som jag såg många gånger och som var riktigt bra var ju Ghost (såklart) och Point Break. Så fort jag får tillfälle ska jag ägna en dag till att se dessa tre nämna filmer, en Swayze-maraton-kväll till hans minne.

1 kommentar:

  1. Sounds like a plan. Det skulle helt klart vara kul att se de filmerna igen. Det var ju ett tag sedan.

    SvaraRadera