tisdag, september 15, 2009

Jag trivs så!

Jag kom just ner för vår underbara trappa i Huset och kände en våg av förälskelse gå igenom kroppen. Jag älskar vårt hus! :D
Det är så underbart att bara kunna gå ut på verandan i pyamas och känna solens strålar lysa mot en och bara springa ut på gården! Wihooo!

Jobbade hemifrån i dag med datorarbete och steg upp extra tidigt och satte direkt igång med att jobba. På så sätt hade jag mycket dag kvar då jag var klar. Kissarna och jag gick ut och rensade och beskar en (uppenbarligt) glömd krusbärsbuske. Hoppas att den kommer må mycket bättre till nästa sommar. Kanske t.o.m. få några bär. ;)

Karolina kom och hälsade på idag igen. Hon hade sin lediga dag idag. Vi gick ut på en promenad efter en grusväg som vi fått tips om. Herregud, vad det är fint här omkring! K hade med sig Grodan (hennes vovve) och hon gillade nog också prommisen som blev en dryg timme lång. En riktigt bra slinga att gå om man vill ha lite motion.

Efter turen blev vi lite trötta men röck upp oss med lite kaffe och gick ut och rensade och beskar vår vinbärsbuske. Efter det gick vi vidare till äppelträdet. Ska försöka få några grenar att "räta ut sig" och få dom att växa mer horison-
tellt, men det blir en annan dag. Dessutom rensade jag ogräs runt brunnen och vattnade smulgubbslandet. Det var en sjukt skön dag med 20 º värme! :D

Nu ska jag fortsätta titta på Idol 2009 och fixa vidare med "vardagsrums-projektet". ;)

2 kommentarer:

  1. Huset H är underbart, förstår att du är förälskad, det blir man som gäst också. Måste få prova den där promenadvägen, Tippan är jätteintresserad.

    Eva

    SvaraRadera
  2. jag vill veta mer om erat vardagsrumsprojekt!!

    SvaraRadera