fredag, september 11, 2009

Jag är med trädgård

Hjälp! Jag har ingen aning om vad jag egentligen ska göra imorgon, men Karolina ska hjälpa mig att komma igång. Vi ska bege oss ut på shoppingtur och handla grejer så vi kan beskära våra träd och buskar inför sommaren 2010. :D

Jag har ett äppelträd, ett körsbärsträd (eller bigarå, vet ej *he*), en krusbärs-
buske och en vinbärsbuske som behöver tas om hand. Detta har jag aldrig tagit mig för förut så all den hjälp jag kan få kommer att behövas. Vet inte riktigt vad vi ska göra hemma hos K, men det blir säkert lärorikt. ;)
Kanske jag har ett sånt stort och fint äppelträd i framtiden? I wish...

Vad jag iaf måste köpa imorgon är; spade, räfsa, sekatör, grensax, bindtråd, arbetshandskar och någon form av nät som skyddar träden från gnagare. Lite annat som kan behävas finns hemma.

I mitt huvud planeras för fullt vart jag ska placera grönsakslandet nästa år och var växthuset så småningom ska stå. Syrénerna som står intill husknutarna ska klippas ner och flyttas på och dom gamla björkarna som skräpar ner rännorna måste bort. Dessa förändringar kommer att göra susen! Gården blir mer samlad och mysigare. Kanske arbetskraft från Tippans Täppa kan hjälpa till också? Tippan är väldigt duktig på att bära bort grenar. ;)

Pappa ringde ikväll och vi satt och pratade hus och trädgård i över en timme. Tror inte att jag någonsin suttit i telefon och pratat med honom så länge tidigare. Men pappa min är en jävel på trädgårdar så det var riktigt intressant. Tänk om han hade bott lite närmare, då hade han kunnat ta i med sågen. ;)

Iiiihihihi! Nu ska jag fantisera vidare och sen gå och lägga mig. Imorgon ska det hinnas med mycket. Ingen rast, ingen ro. Men detta ska bli så kul, kommer inte alls att kännas jobbigt. ;D

2 kommentarer:

  1. Tippan är redo!
    Bäst på att bära grenar och stockar. Även bäst på att gräva trädgårdsland.Gräva upp och gräva ner ;)

    SvaraRadera
  2. Trädgårdstips från Sundsvalls tidning idag.

    ingelapafrost.blogspot.com

    gardenfordummies.blogspot.com

    Kolla in dem / Eva

    SvaraRadera