söndag, september 06, 2009

Kantareller

Idag har det plockats kantareller! :D
Det var första gången jag gjort det. Karolina tog med Maggie och mig på detta äventyr. Hon visste ett par bra ställen och vi fick ihop en hel del, men inte lika mycket som Karolina "Svampögat" Lööf. ;)
D hjälpte mig att rensa alla kantareller. Det var väl tur det för annars hade jag nog suttit kvar vid bordet och gjort det. Nu har han somnat på soffan, knappt 10 min efter att vi satte oss. Typiskt min gubbe. ;)

Leeloo, min modiga gammkisse, har varit ut på upptäcktsfärd idag! Vi öppnade dörren på morgonen och lät kissarna springa ut och kika runt och inspektera gården. Det var dock bara Leeloo som tog tillfället i akt och sprang omkring överallt, t.o.m. bort till grannen. Hon har ätit upp halva gräsmattan, tror jag. Konstigt att hon inte har kräks någonting...

Jag känner att jag inte riktigt haft tid att ägna åt bloggandet på senaste tiden, av förklarliga skäl. Det är tråkigt men jag är så slut på kvällarna att jag inte orkar börja med att ladda över bilder på datorn och fnula. Tyvärr. Men jag hoppas att det ska komma en liten kick, och tid, längre fram så kommer det ett inlägg med massor att foton på både det ena och det andra. ;)
Hoppas att ni har överseende, och lite extra tålamod, med det.

Tror jag ska lägga mig snart. Upp tidigt imorgon för att jobba, och jag måste packa ner lite grejer som ska tillbaka till IKEA och hämta upp annat. Ni ska sen få se var vi har hittat på för specialare i vardagsrummet. Jag måste komma ihåg att hämta upp mina H&M-packet från ICA också. Dom åker nog snart tillbaka annars... Natti, natti.

1 kommentar:

  1. Vi tackar för biffar med kantarelltopping, á la Tina.Fantastiskt gott även om någon tyckte att det var för mycket lök.

    SvaraRadera