måndag, september 21, 2009

Pyssel och bio

I helgen fick vi en hel del gjort. Sååå skönt. Sovrummet har nu blivit helt färdigställt. Vi har fixat till alla skavanker som fanns och D satte upp lister som gömmer alla utanpåliggande elkablar. Det blev så snyggt! Nu är det dags att fundera på vad vi ska ha upp på väggarna och så vill jag ha en vit matta dit in. Ett nytt överkast vore inte heller helt fel.

På kvällen åkte Karolina och jag in till stan för att gå på bio. Vi såg Flickan som lekte med elden. Även denna film, den andria i Millenium-triologin, var bra och den gjorde boken rättvisa. Vet inte riktigt varför så många filmkritiker har risat den, tyckte den hade kunnat få ros istället. Det jag har att klaga på i denna film var att Michael Nyqvist hade kunnat bli lite mer vältränad (så föreställde jag mig Blomkvist i böckerna) och flatsexet var lite väl mycket... Vad är det för fel med fantasin? Jag vill inte se kvinnokön på filmduken lika lite som jag vill se andra organ i maxistorlek. Hilfe!
Det bästa med filmen, och boken såklart, är att Salander får så mycket plats och att man får veta mer om hennes bakgrund som är väldigt intressant. Och jag blev överraskad av hur pass bra Paolo Roberto spelar sig själv. ;)
Ser fram emot Luftslottet som sprängdes i november. :)

Dags att ta itu med måndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar