söndag, augusti 02, 2009

Helgen som gått

I fredags var vi ju och såg U2 på Ullevi - och Snow Patrol. Tyvärr inga bra foton, förbjudet att ta med kamera... På lördagen sov vi till runt 11 i Jill och Niklas lägenhet. Vilket underbar lägenhet dom har, och så fin! Dom var tyvärr inte hemma själva. Det var riktigt skönt att få sova ut, sen var det bara att sätta sig i bilen och börja köra hemåt. Efter några timmars körning fick vi en inbjud-
an att äta middag i Gävle hemma hos Erkkis föräldrar, och inte tackade vi nej. :)

Då vi kom till Gävle fick vi en rundtur i Maggie och Erkkis nya lägenhet. Dom är mitt uppe i renovering och det ska bli riktigt spännande att se det färdiga re-
sultatet. Efter det bar det av hem till Ola och Siv. Där fick vi god mat och dryck, och satt och surrade rätt länge. Det blev alldeles för sent egentligen för vi hade några timmars körning kvar, men det blir ju så när man har trevligt. Nå, vi var hemma strax efter kl 1 på natten till slut.

Sov ut idag också. Vi är helt slut efter vår 2 veckors semester. Är det inte meningen att man ska vara utvilad? Det har varit kul iaf och fullt upp så inte är det konstigt att man är helt färdig. Nå, jag har iaf två dagar kvar att vila upp mig lite innan det är dags att jobba igen, men imorgon väntar städning.

Vi blev bjudna hem till Sussi ikväll och det blev grillad mat och gott sällskap på menyn. Vi var ett glatt gäng som samlades där; Karolina & Tomas, Anna & Peter, vi och självklart värdparet Sussi & Mattias. Även Charlie och Mormor, deras voffsingar, var med. Tack så mycket allihop för en trevlig kväll! ;D

Det slog mig ikväll att jag inte har lagat mat på två veckor! Under semestern i Paris blev det ju inte att man lagade något själv, i torsdags var vi visserligen hemma men blev bjudna på middag hos svärmor. Och resten av helgen har vi varit borta och ätit ute eller blivit bjudna på middag hos andra. Hur ska jag kunna gå tillbaka till att laga egen mat igen? Jag kanske t.o.m. har glömt bort hur man gör..? ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar