tisdag, augusti 25, 2009

Imorgon: Husägare

Det kan inte bli mer officiellt imorgon - då skrivs alla papper på, pengar och nycklar utbyter händer. Imorgon kommer vi få flytta in i vårt alldeles EGNA HUS! Snacka om vuxenpoäng! :D

På förmiddagen ska vi ordna lite inköp, bl.a. tapeter. Jag ska också göra några ärenden till mamma, och mig själv, ute i Birsta. Pappa och svärfar kommer ner på eftermiddagen, då ska vi börja grunda vardagsrummet och sovrummet. Får se vad som måste göras. Jag hoppas att allt furu redan är lackat så att vi slipper kvistlackandet...
D och jag ska ta och köra lite grejer till Huset. Ska väl försöka få en hel del av köksgrejerna på plats, så vi kan äta, få kaffe och mellanmål i oss där. Onödigt att köra nästan en mil till vår lägenhet för detta. Kanske kan svärmor bjuppa oss på middag imorgon kväll så vi slipper fundera på det? Köttfärsgryta skulle passa. ;)

Nu ska jag lägga lite överlack på mina naglar. Händer och fötter har målats i den fräckaste, skönaste turkosblå färgen jag sett på länge! Köpte #72 idag på Face Stockholm. Bild får väl komma längre in i framtiden nångång.

Lite mer TV och sen sängen. Är faktiskt riktigt trött idag. Kan bero på att jag har haft jordens huvudvärk hela dagen... Dessutom vill jag vara utvilad inför vår stora dag. God natt! ;D

2 kommentarer: