lördag, augusti 15, 2009

Tiden rusar

Jag har inte hunnit med att uppdatera, jag vet... Det har varit fullt upp - jobbat hela dagarna och kvällarna har varit fulla av aktiviteter. ;)

I onsdags, efter jobbet, gick jag hem till Therese för att käka en grymt god Suovas som Sofie kockade ihop. Mumma! Sen tog vi några groggar och gick ner på O'Learys. Vi stannade till stängning och sen hämtade D hem mig. Hade jätte skoj men det var väldigt tröttsamt och en mycket lång dag dagen efter...

Torsdagsmorgonen var tuff. Inte många timmars sömn men jag masade mig upp och gratulerade min kära man som fyllde 28 år! :D

Efter jobbet åkte vi hem till svärmor för att fira lite smått. D är inte mycket för att fira födelsedagar, så vi gjorde inte så stor grej av det. Det är väldigt svårt att köpa presenter till D ibland, men denna gång fick jag till det. Det blev en flaska 12-årig Caol Ila, den vet jag att han tycker om - och han blev väldigt glad för den.
GRATTIS till min älskling! Puss!

Få se nu. Fredag. jag sov 10 timmar natten till fredagen. Jag var helt körd kvällen innan så jag somnade tidigt. Sen var det bara att sticka iväg till jobbet och då jag slutade hämtade D min igen för att vi skulle äta i Matfors igen. Där väntade god 3-rätters som vi åtnjöt, nu tillsammans med Maggan och Erkki.

Imorse sov vi för länge och höll nästan på att missa tvättiden, men bara nästan. M & E kom hit för att hämta vårt vardagsrumsbord (IKEA Lack), som vi skänkte bort, vid 10-snåret. Vi plockade upp ett gammalt skralltigt bord från förrådet som duger tills vi flyttar. Sen åt vi frukost och tog oss till Selångers Marknad tillsammans med Eva. Vi köpte dörrmattor och jag hittade en underbar korg. Vad är en marknad utan korgar?

Resten av kvällen har vi ägnat oss åt lite planering och börjat packa ner lägenheten. Jag börjar redan bli orolig över om vi har tillräckligt med flytt-
kartonger. Dom vi har nu är redan fulla och det märks knappt att man packat ner något...
Jag skulle egentligen åkt hem till Therese för att gå på Lack & läder-party men lägenheten fick bli prioriterad istället. Det är kombinerad utflyttningsfest och födelsedagsfest. Sofie fyller år på tisdag. Jag har inte många dagar hemma innan vi flyttar och det är en hel del att göra, så tyvärr missade jag festen. Hade varit kul att gå på fest med ett tema. ;)

Dags att fortsätta att fixa och dona lite. Flyttkartongerna må vara fulla, men jag har säckar jag kan slänga skräp i. ;)
Grattis till dig som orkat plöja dig igenom hela inlägget. Nu är det slut. Natti.

2 kommentarer:

  1. Jag orkade...wohooo! Jag tycker att det ar varre att packa upp allt, for man vill ju helt plotsligt ha en annan ordning, mer organiserad (far man hoppas i alla fall) Jag tror i alla fall att vi har blivit flytt skadade, for vi pratar redan om var vi ska flytta harnast. Jag tror att vi behover en flytt intervention...

    SvaraRadera
  2. jag körde med klackar sen. Var tvungen att ha några skor så jag kunde älga upp till therese. Men dock ramla jag oxå igår var lite väl överförfriskad tror jag hahah ;D

    SvaraRadera