söndag, augusti 30, 2009

Sista & första dagen

Idag blir allt klart. Allt ska ur lägenheten. Det största är kvar; soffa, bokhylla, tv-möbel och sängen. Och kissarna. ;)
Har heller inte packat ner garderoberna, det är vad jag ska göra nu. Om ca
1 tim dyker gubbarna upp med släpet och då är det bära av igen.

Idag blir det alltså första natten i vårt hus. Allt känns så bra. Vardagsrummet är, mer eller mindre, klart. Lite små fix, lister och kablar på plats. Tyvärr är det ett gammalt hus så alla kablar ligger utvändigt, men det tycker jag har sin charm, så det stör inte mig. Det blir bara lite mer jobb med att sätta det på plats. ;)

Även sovrummet är klart. Tyvärr så är det också lite småfix att göra där. Svärfar, som är otålig, kladdade lite väl mycket med pensel och roller så jag kommer att få fixa till listerna i rummet på vissa ställen. Men annars så tycker jag det är jättefint! Vi ändrade inget med färgen, efter att vi provmålat två andra. D är väl inte helt hundra nöjd med färgen som vi nu har, men jag älskar den! ;)

Nu ska resten ner i kartonger. Vårt nät och telefon kopplas inte in förrens imorgon, så jag hinner nog inte med fler inlägg idag. Hörs imorgon igen!

3 kommentarer:

  1. Det "roligaste" är kvar. Vet dom om hur tung tv-möbeln är? Ja det är ju i alla fall inga trappor in i huset. Tur att man bara är matansvarig ;)

    SvaraRadera
  2. Hahaaa! Jag tycker fortfarande att ni borde slänga ut tvmöbel genom balkongen, SOM DANNE sa en gång :D
    Hejdå vinkeltået 2B förresten!

    Jag kommer ikväll, vi ses då!

    SvaraRadera
  3. Vad roligt med flytten. :-) Lycka till och bryt inga ben medan ni stökar runt. Stor kram och grattis till huset.

    SvaraRadera